Sales coördinator

Omschrijving

Als binnendienst medewerker/sales coördinator speel jij in op de marktkansen. Met jouw analytische en commerciële inzicht ben jij van grote waarde voor Yme Kuiper!

Yme Kuiper BV is een dynamisch internationaal handels- en productiebedrijf in bakkerijgrondstoffen. Tot onze klantenkring behoren industriële bakkerijen en andere voedingsmiddelenproducenten. Onze klantenkring buiten Nederland groeit snel. In de afgelopen jaren is Yme Kuiper uitgegroeid tot een middelgrote importeur van krenten, rozijnen, zaden, noten en graanproducten. Ons bedrijf telt momenteel 50 medewerkers. Van oudsher staan kwaliteit, flexibiliteit en service aan de klanten hoog in ons vaandel. Binnen het bedrijf is een afdeling ingericht voor de verwerking van krenten en rozijnen en een afdeling voor de productie van mixen van zaden, noten en graanproducten. Daarnaast is er een productielijn voor het nareinigen van consumptiezaden. De bedrijfscultuur is open, informeel, professioneel en servicegericht.

Wat ga je doen?
Als sales coördinator draag jij proactief bij aan de in- en verkoop, gestuurd door business en klantanalyses. Je hebt een signalerende rol voor de afdeling sales, waarbij je de KPI’s analyseert, marktgegevens verzamelt, interpreteert en vertaalt naar relevante verkoop ondersteunende acties. Hierbij houd jij je ook bezig met het maken van offertes en het omzetten van offertes in verkoopcontracten. Daarnaast denk je mee met het te voeren in- en verkoopbeleid en beheer je jouw eigen klanten.

Het gaat om een fulltime baan en het kantoor en de productie zijn nauw met elkaar verbonden. Als binnendienst medewerker/sales coördinator heb jij meerdere directe collega's waar je klantgericht mee samenwerkt. 

Vereisten

Wie zoeken wij?
Belangrijk is dat jij analytisch kunt denken, systematisch de hoofd- en bijzaken kunt scheiden en dit om kunt zetten tot relevante acties. Je bent klantgericht en kunt je verplaatsen in de wensen van de klant. Daarnaast:
• Ben je besluitvaardig en durf je beslissingen te nemen;
• Kun je planmatig werken en maakt systemen en processen snel eigen;
• Ben je precies en zorgvuldig;
• Heb je een relevante afgeronde HBO opleiding;
• Heb je een goede beheersing van de Nederlandse- en Engels taal, zowel mondeling als schriftelijk;
• Beheersing van de Duitse taal is een plus;
• Heb je commercieel inzicht;
• Ben je goed in het plannen en organiseren in de breedste zin;
• Heb je een aantal jaar ervaring met ERP en rapportagesystemen.

Aanbod:

Een uitdagende en zelfstandige functie vol met mogelijkheden in een middelgrote onderneming die sterk internationaal georiënteerd is. Je kunt rekenen op goede arbeidsvoorwaarden en een bruto maandsalaris, afhankelijk van kennis en ervaring, tussen de €2500,- en €3500,- op basis van een 40-urige werkweek.

Heb je interesse? Solliciteer en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Mocht je nog vragen hebben neem dan contact op met Janet van der Horst-Jansen, janet@jobz-on.nl | 0515 746014